Přejít na hlavní obsah (Press Enter)

Proč zvolit vůz s vodíkovými palivovými články?

Časté dotazy

Bateriové elektromobily jsou poháněny baterií a jedním nebo více elektromotory, které je nutné dobít, jakmile se vyčerpá stav nabití. Vodíkový elektromobil s palivovým článkem si vyrábí elektřinu sám pomocí chemické reakce ve vestavěné sadě palivových článků a natankuje vodík na čerpací stanici, když je potřeba. Vodíková vozidla nabízejí působivý výkon a pohodlnou mobilitu na dlouhé vzdálenosti, přičemž tankování je často rychlejší než dobíjení.

Toyota Mirai dokáže na jednu nádrž ujet až 650 km, spotřebuje přitom pouze 0,79 kg vodíku na 100 km§. Tento model nabízí lákavý pohled na vizi Toyoty o čisté mobilitě a budoucnosti založené na vodíkové technologii.

Vodíkový elektromobil s palivovým článkem se na rozdíl od bateriových elektromobilů nedobíjí. Místo toho tankuje plynný vodík, a to bezpečně, podobně jako u vozidel na CNG. Tankování plné nádrže trvá přibližně 3–5 minut.

Provozní náklady vozů s vodíkovými palivovými články jsou velmi proměnlivé a závisí velmi na ceně vodíku u čerpacích stanic. Čím více bude čerpacích stanic, tím bude provoz ekonomičtější. Vlastnictví elektromobilu je většinou podpořeno řadou vládních pobídek, od slev na firemní vozy a silniční daň až po osvobození od poplatků za vjezd do nízkoemisních zón nebo na dálnici.
 

Všechny sady palivových článků jsou navrženy tak, aby vydržely po celou dobu životnosti vozidla. Kromě standardní záruky na 100 000 km Toyota nabízí program zpětného odběru, který zajistí, že vysloužilá sada bude buď opětovně využita, nebo bezpečně zlikvidována.

Manipulace s vodíkem je bezpečnější než s benzínem nebo naftou. Toyota strávila mnoho let testováním svých vodíkových vozů v extrémních podmínkách a teplotách, aby zajistila jejich bezpečné a spolehlivé používání, stejně
jako u jakéhokoliv jiného modelu. Vícevrstvé nádrže na vodík od Toyoty jsou mimořádně dobře chráněné. Výsledkem je skutečný pocit jistoty pro řidiče.

VYUŽÍVEJTE SVOJI ELEKTRIFIKOVANOU** TOYOTU NA MAXIMUM

Řízení elektrifikovaného** vozu nikdy nebylo snazší díky Toyota Connected.

  • Online služby MyToyota

    S mobilní aplikací MyToyota budete moci svoji hybridní Toyotu využívat skutečně na maximum – od kontroly stavu vozidla až po vyhřátí nebo vychlazení kabiny před cestou.

*Emise mohou být spojeny s dalšími aspekty životního cyklu vozu (včetně jeho výroby), s produkcí vodíkového paliva a každodenním používáním, jako je opotřebení pneumatik a brzd.

§WLTP cyklus. Dojezd závisí na vybraných specifikacích, pohonných jednotkách a místních podmínkách jízdy.

** Elektrifikovaný vůz je poháněn jedním nebo více elektromotory v určité míře. Některé elektrifikované vozy, včetně hybridů a plug-in hybridů, mají také spalovací motor. Ostatní, jako Toyota bZ4X, jsou plně elektrické.

Natankováno za pět minut

Tankování vozidel s vodíkovými palivovými články je jednoduché a rychlé. Tento inovativní pohon vyrábí elektřinu chemickou reakcí vodíku s kyslíkem v sadě palivových článků přímo ve vozidle za jízdy. Natankování vodíkového zásobníku na čerpací stanici trvá méně než pět minut, takže během chvilky jste zpět na silnici a užíváte si dokonale plynulou jízdu.

Skvělý dojezd

Vozidla Toyota s vodíkovými palivovými články jsou plná inovací, které maximalizují váš jízdní zážitek. Toyota Mirai dokáže ujet až 650 km§ bez nutnosti zastavovat na doplnění paliva.